Stichting Melania is op zoek naar een

Vrijwilliger secretariële bestuursondersteuning/administratie

die het (vrijwillige) bestuur komt ondersteunen in organisatie en verslaglegging van vergaderingen, donateurs en vrijwilligersadministratie, en mailings.

Wil jij een maatschappelijke bijdrage leveren en zoek je een helder takenpakket? Wil jij je inzetten voor vrouwelijke ondernemers in Afrika, Azië, en Latijns-Amerika? Wil jij onderdeel maken van een informele vrijwilligersorganisatie, volop in groei en ontwikkeling, dan komen we graag met je in contact!

Over het bestuur

Het bestuur heeft vijf vrijwillige leden. We vergaderen eenmaal per maand, het afgelopen jaar digitaal vanwege de Corona-maatregelen en dit bevalt goed. Al treffen we elkaar zeker graag ook real-life als dit weer kan. Voor ons bestuur zijn wij op zoek naar iemand die ons secretarieel kan ondersteunen. Afhankelijk van de beschikbare tijd, met de prioriteit op ondersteuning bij de vergaderingen en waar mogelijk bij meerdere, afgebakende, taken.

Wat ga je doen als vrijwilliger secretariële ondersteuning? 

  • Je zorgt voor het prikken van vergaderdata, het regelen van vergaderlocatie/ digitaal plannen, doet voorbereidingen voor de agenda van de bestuursvergaderingen en verzorgt de notulen.
  • Je biedt ondersteuning met verzendingen van o.a. jaarverslagen en kerst/ einde jaars-zendingen (digitaal en op papier)
  • Je ondersteunt in afstemming met bestuursleden in administratieve/ secretariële werkzaamheden (bijvoorbeeld in Hubspot, het relatiebeheer-systeem; in Sharepoint, het interne communicatiesysteem; en in Mailchimp, voor digitale mailings)
  • Je beheert de algemene email-inbox van Melania

Wat breng jij mee? 

 Ervaring met het secretarieel ondersteunen van (vrijwillig) bestuurs- en/of directiewerk

  • Ervaring als gebruiker van applicaties in relatiebeheer, MS-Office, digitale mailings
  • Affiniteit met het werk van Melania en een goede motivatie om je hiervoor in te zetten
  • De intentie om je minimaal 1 jaar, en liefst langer, te committeren
  • 8-16 uur per maand beschikbare tijd, grotendeels flexibel in te delen
  • Goed kunnen plannen, structureren en overzicht houden van lopende zaken
  • Nauwkeurig

 Wij bieden jou 

  • Een concrete rol binnen een veelzijdige, dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is
  • Een inspirerende internationaal verbonden omgeving
  • Gelegenheid om iets te betekenen voor vrouwen in ontwikkelingslanden
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • De kans om je talenten (verder) te ontplooien
  • Een netwerk van mensen met dezelfde belangstelling
  • Een reis- en onkostenvergoeding

 Enthousiast geworden? 

 Stuur dan uiterlijk 15 mei je CV en motivatie naar [email protected]

Voor meer informatie kun je terecht bij Eliane Bouwes Bavinck (bestuurslid HR), 06-41627333