Stichting Melania is op zoek naar een

Vrijwilliger financiële administratie

die onze penningmeester kan ondersteunen in het administratief verwerken van de financiën van Melania. Ben jij nauwgezet en wil jij vanuit je financiële of excel kennis bijdragen aan wereldwijd vrouwelijk ondernemerschap? Onze doelstelling de komende jaren is om €100.000 aan fondsenwerving op te halen en wereldwijd ondernemende vrouwen mee te steunen. Draag jij daar met jouw kennis en kunde aan bij?

Wat ga je doen? 

  • je boekt inkoopfacturen, donaties, en projecten, en verwerkt bankmutaties in I-muis
  • je houdt inkomende facturen en declaraties bij en controleert deze
  • je maakt overzichten van nog te betalen kosten, nog te betalen projecten, en nog te ontvangen posten  
  • je levert maandelijks overzichten aan voor de bestuursvergaderingen (kolommenbalans en uitdraai van de grootboekrekeningen)
  • je verzamelt alle overzichten voor het financieel jaarverslag en levert deze aan; samen met de penningmeester stel je het jaarverslag op

Wat breng jij mee? 

  • Kennis en ervaring op het gebied van boekhouding en financiële administratie
  • Affiniteit met ontwikkelingssamenwerking en gender 
  • Nauwkeurigheid en goed gevoel voor cijfers
  • Initiatief en zelfstandige taakverantwoordelijkheid
  • Ongeveer 4-6 uur per week beschikbare tijd, grotendeels flexibel in te delen
  • De intentie om je voor minimaal een jaar, en liefst langer, aan Melania te verbinden
  • Bereidheid om je kennis en ervaring op vrijwillige basis in te zetten voor Melania 
  • Bij voorkeur woonachtig in de Randstad. 

Wij bieden jou 

  • Een concrete en verantwoordelijke rol binnen een veelzijdige organisatie 
  • Een plek in een betrokken team 
  • Gelegenheid om iets te betekenen voor vrouwen in ontwikkelingslanden
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling 
  • De kans om je talenten (verder) te ontplooien 
  • Een netwerk van mensen met dezelfde belangstelling
  • Een reis- en onkostenvergoeding 

Enthousiast geworden? 

Stuur dan uiterlijk 15 mei je CV en motivatie naar [email protected].
Voor meer informatie kun je terecht bij Eliane Bouwes Bavinck (bestuurslid HR), 06-41627333