Stichting Melania Ontwikkelingssamenwerking zet zich al ruim 95 jaar in voor het verbeteren van de economische positie van (kans-)arme vrouwen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika, zodat zij een zelfstandig bestaan kunnen opbouwen. Wij doen dit door middel van het financieren van kleinschalige inkomensgenererende projecten. Met onze steun kunnen de vrouwen een eigen bedrijf starten of een vakopleiding volgen. Hier in Nederland werken we aan een community van maatschappelijk betrokken vrouwen die geld doneren om de projecten te realiseren.

Het bestuur is op zoek naar een enthousiast en bevlogen
 

BESTUURSLID COMMUNICATIE

 

die per direct ons team komt versterken.

 

Wat doet het Bestuurslid Communicatie? 

  • Je maakt deel uit van een vijfkoppig bestuur. Samen met de medebestuursleden bepaal je het  algemene beleid en draag je medeverantwoordelijkheid voor de uitvoering daarvan.
  • Je denkt mee over de huidige veranderingen binnen de organisatie.
  • Je levert input voor themabijeenkomsten en neemt actief daaraan deel.
  • Jouw specifieke aandachtsgebied is communicatie en je doet voorstellen voor beleid waarmee we bestaande en nieuwe doelgroepen kunnen aanspreken.
  • Je draagt zorg voor de implementatie van het communicatiebeleid, zoals de inzet van digitale en print communicatiemiddelen zoals de website en social media, digitale en print nieuwsbrief, events, etc.
  • Je stelt een team samen dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van het communicatiebeleid en stuurt dit team aan.

Stichting Melania maakt op dit moment een transitie door. Dit betekent dat je als Bestuurslid om moet kunnen gaan met werken in een veranderende organisatie en het leuk vindt om deze mede vorm te geven.

 

Wat breng jij mee? 

  • Deskundigheid op het gebied van Communicatie en PR; nieuwe media in het bijzonder
  • Bereidheid om je kennis en ervaring op vrijwillige basis in te zetten voor Melania
  • Affiniteit met ontwikkelingssamenwerking en gender
  • Bij voorkeur ervaring binnen de goede doelen sector
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Een initiatiefrijke en ondernemende persoonlijkheid
  • Een flexibele instelling en teamspirit
  • 8 – 10 uur per week beschikbare tijd

Je bent bij voorkeur woonachtig in de Randstad.

Wij bieden jou

  • Een uitdagende en verantwoordelijke functie binnen een veelzijdige organisatie
  • Een enthousiast team van medebestuurders
  • Een reis- en onkostenvergoeding
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • De kans om je bestuurlijke talenten (verder) te ontplooien

 

Enthousiast geworden?

Stuur dan vóór 25 september 2019 je CV en motivatie naar [email protected]

Voor meer informatie kun je terecht bij de (waarnemend) voorzitter, Marleen Cremers: 06 2957 9531