Sponsorwandeltochten

Dag 9 in de Sinaï

Vandaag is het ons laatste dag van deze onvergetelijke reis. In totaal liepen wij zo'n 121 km door de woestijn om de projecten van Stichting Melania te bezoeken. Onderweg kregen we te maken met meerdere challenges maar alles is goedgekomen! Deze dag staat in het teken...

Na het bezoek aan het Catharina klooster halen we snel onze tassen op in het hotel en rijden we door naar Nadia, die in het dorp Catharina blijkt te wonen. Nadia is de aansturende kracht achter de vrouwengroepen van de projecten waarvoor Melania het startkapitaal...

De nacht is kort. Om 01.00 uur gaan we dik gekleed tegen de kou op pad, om 01.30 uur starten we onze tocht naar boven, de Mozesberg op. Ons pad wordt beschenen door onze eigen mijnwerkerslampjes, maar al snel vraagt de gids om deze uit te doen. De rest van het pad...

Onze laatste nacht in de buitenlucht. Sommigen kozen ervoor om deze in de grot door te brengen waar we ook gegeten hadden, om uit de wind te liggen en het eindelijk eens een nacht niet koud te hebben. De anderen hadden daardoor meer dekens, dus hebben deze nacht ook...

Het grootste deel van dit verslag heb ik geschreven met uitzicht op een van de zes zeer decoratieve kamelen die ons op onze reis vergezellen. De afgelopen dagen hebben we mogen ervaren hoe divers de woestijn is. We hebben door zwartgeblakerde maanlandschappen gelopen,...

In de ochtend hebben we het ritme van de dag weer opgepakt. Alle voorbereidingen worden getroffen om vervolgens met de mooie woorden van dichter Anneruth Wibaut over Mozes en Melania-voorzitter Annette over sisterhood op pad te gaan. Door de Wabi vallei, lopen we...