Te financieren projecten

AFRIKA

Vanille en eenden

RURAL REACH FOUNDATION (RRF) Project number: AF-UG-80 Half juni, precies volgens afspraak, de halfjaarrapportage van het Vanille en Eendenproject komt binnen. Ook in Oeganda is COVID 19 een probleem. Daardoor kunnen geen bijeenkomsten worden gehouden. Als...

2019: een goed jaar voor Melania ondernemers! Méér resultaat van ons werk! Forse groei van het aantal Melania ondernemers in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. In 2019 konden we 50% meer vrouwelijke ondernemers steunen. We hadden inkomsten uit nalatenschappen en mochten...

We zijn op zoek naar een vrijwilliger financiële administratie Wat ga je doen?  Je downloadt minimaal 2 keer per maand de bankafschriften en boekt de inkoopfacturen, ontvangen donaties, en projecten op de juiste grootboekrekeningen in het boekhoudprogramma I-muis je...

Ondanks de moeilijke omstandigheden COVID-19, werken we als organisatie onverminderd door met het ondersteunen van kansarme vrouwen zodat die een beter leven krijgen. Sinds de komst van COVID-19 in Kenia, hebben we lokale arme vrouwen voorzien van maskers en...

Leven in tijden van corona betekent niet dat wij het werk uit onze handen laten vallen en projecten stil komen te liggen. Noodhulp kunnen wij niet bieden, morele steun en begrip wel. Bijvoorbeeld als het behalen van mijlpalen door deze...

Beste sponsors, inzamelaars, en andere Melania-relaties,  Vanwege het Corona virus gaat de geplande Melania Meeting op 28 maart niet door. Heel jammer, ook voor alle vrijwilligers die al bezig waren geweest met de voorbereidingen om er een geslaagde dag van te maken....

Bekijk hier de documentaire over het project.  Stichting Melania en Vrouwen van Nu werken samen in het internationale project Sterke verhalen van sterke vrouwen wereldwijd. In deze serie ligt de focus op duurzaam ontwikkelingsdoel 5: gendergelijkheid en empowerment...

We zijn op zoek naar een coördinator Azië projecten Iets voor jou?   Wat ga je doen?   Je bent verantwoordelijk voor behandeling van de projecten vanuit Azië die aan jou zijn toegewezen. Je onderhoudt de relatie met aanvragers en donateurs van jouw projecten. Je...

Welkom! Wij nodigen u van harte uit voor de Melania Meeting op 28 maart 2020 in de Boothstraat Kerk in Utrecht. Wij maken u daar deelgenoot van de laatste ontwikkelingen binnen Melania, zowel op het gebied van de projecten als met betrekking tot de fondsenwerving. Er...

We hebben een filmpje ontvangen van het Upawawa-project in Ecuador. Een Upawawa is een traditionele draagdoek voor baby’s die door een van de deelnemende vrouwen aan het project is herontworpen. Het is de bedoeling dat ze deze draagdoek op grotere schaal gaan maken...

Als dit een nieuwe manier van fondswerving is voor Melania, dan is de eerste poging een groot succes: tevreden fietsers, meer dan 20.000 euro bijeengebracht, een nieuwe groep supporters aangeboord, vrouwen in Rwanda kunnen steunen met persoonlijke belangstelling en...

In de ochtend hebben we het Genocide Monument in Kigali bezocht. Een zeer stijlvol ingericht memorial en tuinen. De planten uit alle streken van Rwanda hebben vrijwel allen symbolische waarde. Hierdoor kunnen bezoekers en getroffenen de gruwelijkheden beter verwerken....

Zo heerlijk als het diner van gisteravond, zo lekker is ook ons ontbijt. Een kom vol vers fruit, ommeletje, toast en pancake. Dat gaat er zelfs om 6 uur ’s morgens lekker in. Vandaag bezoeken we het Akagera National Park. Met onze eigen chauffeur en een gids. Het...

Weer een volle fietsdag op weg naar het Akagera National Park. We fietsen 55 km over de weg en 30 km off road. Het einddoel een prachtig gelegen lodge, heel duurzaam ingericht, met hout en bamboe en trappetjes boven elkaar. Echt waanzinnig uitzicht, geluid van vele...

Om 08:00 uur op de fiets vandaag. We maken een mooie tocht langs de hoogtelijnen met klimmen en dalen en ideaal fietsweer. In Nyanza bezoeken we het koninklijk paleis van koningen die regeerden van 1100 tot in de twintigste eeuw (1961). Ze woonden in prachtige grote...

De fietsen blijven vandaag op de auto. Een dagje rust voor onze benen. Een deel van de groep besluit een boottochtje te maken naar een aantal eilanden. Helaas slaat halverwege het weer om. Harde wind, onweer en stortregens. Tegen half 11 stappen we in de bus naar...

Vandaag zijn we langs het Kivumeer gefietst. Dit meer is een onderdeel van het Grote Merengebied in Afrika. Op het Kivumeer is een drijvende gasfabriek die methaangas wint dat uit het meer vrijkomt. Als dit niet wordt afgevangen kan het mensen en dieren bedwelmen. De...

Iedereen weet van de genocide in Rwanda die plaatsvond in 1994. Vandaag hebben we van een aantal vrouwen die in dit project zijn opgevangen gehoord wat dit voor hen heeft betekend. Deze vrouwen hebben hun familie zien vermoord worden en zijn door de moordenaars...

Na het ontbijt, om 6.45 uur in hotel Urugano Virunga Palace, zijn we met de bus naar de officiële toegang van het Volcano Natural Park gereden waar vijf vulkanen te vinden zijn. We gingen de tweede vulkaan van rechts bezoeken. We hebben een fantastische voettocht...

Vandaag iets later op, behalve voor Caroline en Marleen. Onze freelance reisorganisatoren. Een rol die hier in Rwanda af en toe de nodige voeten in aarde heeft. Niets is hier wat het lijkt, afstanden varieren en tijd is een rekbaar begrip. En dat in een overigens...

Een enerverende eerste fietsdag vandaag. Het had wat voeten in aarde om alle fietsen afgesteld en fietsklaar te maken voor iedereen. Onderweg met enige regelmaat materiaalpech. Dat opgeteld bij de steile heuvels en de hoge temperaturen waren de oorzaak dat we het...

Vandaag met onze gids Noel en de driver John Kigali verkend. Ook de werkplaats van de fietsenhandelaren bezocht. Haha. Wat een chaos. Maar met eigen ogen gezien dat onze fietsen in orde zijn. De natuur is hier prachtig. De mensen ontzettend aardig. Het verkeer een...

Mijn reis naar Rwanda is begonnen vandaag. Ik ga alvast kwartier maken in KIGALI. Spannend, maar ook mooi om 2020 met zo'n mooi avontuur te beginnen. Voor iedereen die ons volgt natuurlijk de allerbeste wensen en een gezond, gelukkig en sportief 2020 gewenst.  ...

De nationale taal is Kinyarwanda. Omdat Rwanda een Franse kolonie is geweest,was Frans lange tijd de 2e taal. In 2010 heeft de regering echter besloten dat dit Engels moet worden en krijgen kinderen dit op school. Het wisselt of de mensen Frans of Engels spreken (op...

Op initiatief van 3 vrijwilligers van Melania gaan 12 vrouwen en een man een fietstocht maken door Rwanda. Op deze tocht gaan ze de vrouwenprojecten bezoeken van de Sevota Foundation. Met het tot nu toe ingezamelde bedrag kunnen maar liefst 5 projecten gefinancierd...