Te financieren projecten

AFRIKA

Corona-veilig

Van harte welkom bij ons jubileum! Je hebt voor je bezoek een coronatoegangsbewijs nodig. Dit bewijs maak je met een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona. Hieronder lees je hoe je een coronatoegangsbewijs kunt...

Voorkeuren aangeven Deelnemers aan het jubileum kunnen hun voorkeur doorgeven voor een workshop in de eerste ronde en een workshop in de tweede ronde. Na aanmelding voor de dag, ontvangen zij hierover een mail. Hieronder staan de beschrijvingen van de workshops. ...

Na een rustige nacht en een ontbijt met het enige echte Franse stokbrood, vertrekken we om de hoge route te gaan lopen naar Lac Blanc. We hebben dit pad gisteren al gezien. Het zigzagt de berg op en op het hoogste punt is er dan weer een prachtig uitzicht te...

Na een heerlijke nacht in het Relais d’Arpette, maken we ons klaar om de Bovine route te gaan lopen naar Trient. Het weer lijkt iets minder goed te worden dus de rugzakken worden gevuld met regenjassen en broeken. Rond 08.00 uur vertrekken we. ’t Is even zoeken, maar...

Gelopen vanmorgen via een mooi bergpad naar La Fouly. Daar de bus genomen, 15 minuten naar Praz de Fort om een saaie provinciale weg te vermijden. Daar de Tour du Mont Blanc weer oppakken naar het Lac Champex. We hebben even regen, maar na de bus komt het zonnetje...

De dag begint vroeg vandaag, want Anna en Eliane gaan ons verlaten. Zij vertrekken om precies 07.00 uur richting Courmayeur, waar ze de bus naar de skilift nemen die hen over het hele gebied, met o.a. de Aiguille de Midi, naar Chamonix terug zal brengen. En toen waren...

Onze eerste pas van de dag, de Col de la Seigne, brengt ons naar Italië! We maken een paar mooie individuele en groepsfoto’s met de Mont Blanc op de achtergrond, prachtig besneeuwd. En ook een paar voor de schrijfster van het routeboekje, Noes Lautier, die ons...

Marleen en Pia hadden ons de avond tevoren de briefing gegeven over een fikse dagtocht met 1050 m stijging en 900 m daling. De wandeling start met een steile trail voor de eerste klim naar de Col de Croix de Bonhomme. We zien de Refuge de la Balme in hoog tempo...

In Les Houches verzamelen we, bij het officiële startpunt van de Tour du Mont Blanc. Dus ook maar gelijk een officiële foto van de groep. Daarna met de telepherique De Bellevue naar boven voor de route Col de Tricot. Eerst een stukje naar beneden en de beroemde...

Onderweg naar het startpunt: Anna, Caroline, Eliane, Ellen, Elske, Marleen, Pia en Tanja. We hebben allemaal ons dagelijks leven vol dingen die we zelf organiseren en die ons overkomen. Hectisch, soms, vreugdevol ook. Wat we gemeenschappelijk hebben, is een gevoel van...

Ik woon in Den Haag en werk in de HR-tak bij het ministerie van Financiën. Ik houd van theater, musea, fotografie, geschiedenis en wat sporten (tennis en beachvolleybal). Gezien de beperkingen op veel van deze punten het afgelopen jaar, kijk ik enorm uit de Tour du...

I'm an English/Irish mother of two boys Luke (12 years) and Wilfred  (8 years). My husband Dan and I and Luke and Wilfred live in the Hague during term time and spend our holidays traveling and on adventures. I felt honoured to be invited to participate in this...

Ik kom uit Den Haag, ben verpleeg- en verloskundige en woon momenteel met mijn gezin in Wenen. Ik heb 5 kinderen (4 jongens en 1 meisje) in de leeftijd van 2-8 jaar, waaronder een tweeling. Meedoen aan de Tour Mont Blanc als sponsor Challenge kostte mij niet veel...

Bijna 25 jaar geleden heb ik het Annapurna circuit in Nepal gelopen, wat één van mijn mooiste herinneringen is. Daarna heb ik de afgelopen jaren in weekends en vakanties enkele lange afstandspaden in Nederland en Zwitserland gelopen maar heb nog verschillende paden op...

Ik ben 56 jaar en woon met man en 3 in-en uitvliegende zoons in Rijswijk. In het dagelijks leven geef ik trainingen in zenmeditatie. Ook zet ik me als voorzitter in voor Stichting Melania. Voor mij zijn dat twee kanten van de medaille: zenmeditatie gaat over...

I am a Dutch woman living in London. Passionate about charitable work, art and film but most of all about trekking in the mountains. The opportunity to walk the TMB with my good friend Elske was an answer to my prayers after various lockdowns. Melania’s support for...

Ik heb een drukke baan als programmamanager en mediator bij de overheid. Daarnaast ben ik moeder van 3 prachtige dochters. Hoewel er ook veel mis gaat hebben we het in Nederland relatief toch erg goed. En mijn dochters hebben alle kansen om zich te ontwikkelen...

Ik ben net gestopt bij STET, het Engelse theater in Den Haag en werk nu op projectbasis als fondsenwerver en cultureel adviseur. Moeder van 3 kinderen en grootmoeder van 4 kleinkinderen! Ik heb besloten om de Tour de Mont Blanc te gaan lopen omdat ik afscheid heb...

Er is vakantie gehouden in de bergen, er wordt dagelijks gewandeld, de sportschool bezocht, gefietst en trapgelopen. Acht ambassadeurs bereiden zich serieus voor op de Challenge Tour du Mont Blanc. Tegelijkertijd wordt 'gebedeld' om het benodigde sponsorgeld via...

Vanwege het jubileum zijn we de archieven ingedoken. In de afgelopen 100 jaar veranderde er veel in de wereld en in het leven van vrouwen. Melania heeft in haar 100 jaar deze veranderingen meegemaakt en haar werk steeds aangepast aan de tijd. Je kunt dit herkennen in...

Via ons contactpersoon: De leden van Masizi wonen in de Rongi regio in het noorden van het land 'met de duizend heuvelen'. Voordat zij in contact kwamen met SEVOTA -strategische partnerorganisatie van Melania in Rwanda- leefden zij in isolement, waren slachtoffer van...

De GIRISUKU-groep is actief in het district Musanze, Noordelijke Provincie Rwanda en bestaat uit 7 subgroepen met in totaal 157 vrouwelijke leden. Door het steeds schaarser wordende land hebben zij ze hun toevlucht genomen tot kleinschalig ambachtsactiviteiten. De...